23 Temmuz 2012 Pazartesi

TURGUT+ÖSYM+TUZ=TUZLU ÇAY

Geçen yıl çok sevdiğim bir arkadaşım olan Turgut'ta kalıyordum.Turgut'un KPSS,YGS,LYS üçgeninde uğraştığı bir dönemde  hem çorba da tuzumuz olsun hemde muhabbet olsun diye takılıyorduk onlarda.Canımızın sıkıldığı bir akşam '' Hadi bi çay koyalım ocağa'' dedik.Mutfağa gidince baktım tezgahta karıncalar, takılıyorlar kafalarına göre.Dedimki :

- Bu karıncaların geçtiği yerlere tuz atarsan bunlar kaçar haberin olsun
Biraz tuz attık tegaha karıncalar ufaktan yol almaya başladılar.
Yarım saat kadar sonra çay olmuştu.Turgut doldurdu çayları, bir yudum almamla tükürmem bir oldu.
-Turgut bu ne!
+Ne olmuş?
-Abi hayatım da içtiğim en berbat çay, ne koydun buna?
+Ne katçam su ve çay!
Dedikten sonra bir yudum da o aldı ve anında tükürdü.Gittik döktük çayı, yeniden demledik.Turgut doldurdu çayları bir yudum çektim yine tükürdüm
-Allah cezanı vermesin Turgut bu ne ya!
+Oğlum Vallahi bilmiyorum neden böyle
Dedik bu akşamda çay içmeyelim birşey olmaz.Kola ile kitap başında geçirdik  akşamı.Ertesi gün tekrar çay yapacağız.
-Bu sefer ben yapacağım sen karışma! dedim.
Çayı demledim, birer bardak doldurdum.İlk sen iç dedim Turgut'a.İçmesiyle tükürmesi bir oldu.Demleye demleye çay kalmadı zaten evde vazgeçtik o akşam da  çay içmekten.Uykumuz geldi ilerleyen saatlerde, malum sabah Turgut sınava gidecek erken yatalım dedik.Tam uyumak üzereyken;
-Uyudun mu ? diye seslendi.
+Evet, dedim
-Peki sabah söylerim dedi.
+Oğlum manyak mısın nasıl cevap vericem sana uyusam!
-Çayın neden öyle olduğunu anladım
+Neden
-Şekerin içine karınca girmişti bende kaçsınlar diye tuz attım dedi.
+Oğlum toz şekerin içine tuz mu atılır ya ? deyip biraz kızsam da, gülmekten kendimi alamadım.Sabah olduğunda bir ara gülmekten karnıma ağrılar girdiğini bile hatırlıyordum,gülerken uyuyakalmıştım.
Neyse sabah KPSS'ye girdi.Çıktığında ;
-Nasıl geçti dedim
+ Gayet iyi dedi

Biz sınav sonuçlarını beklerken,sınav sorularının çalındığı için sınavın iptal olduğu açıklandı.Yeni bir sınav yapılacağı duyruldu,tekrar sınava girdi Turgut.Bir sonraki sınavdan sonra ;
-Nasıl geçti diye sorduğumda
+Hiç iyi değil , dedi.
Neyse gel gelelim KPSS'den beklediği olmadı.Daha sonra üniversite sınavlarına gireceğim dedi.Hazırlandı girdi
 bu sefer de şifreyi çözememiş beyefendi , yine olmadı.İnatçı bir çocuktur biraz Turgut, tekrar hazırlandı bu yıl yine girdi sınava.Bu sefer sonuçlar da açıklandı çok şükür fena değildi bizimkinin puanı yerleşicek inşallah bir yere derken... ÖSYM'den açıklama geldi:
 -'Sıralamalar yeniden yapılacak'
Bu haberi duyar duymaz aradım Turgut'u:
-Kardeşim ÖSYM de suç yok suç bizde
Tuzluyarak içmeye alıştıysak,
Tuzluyarak yemeye de alışmalıydık!!

Ekstra bilgi

Bugün ABD'nin simgesi olan 'Özgürlük Heykeli' Osmanlı tarafından yaptırılmıştır: Süveyş Kanalı Osmanlı Mısır'a hakim iken açılmışıtır. Mısır valisi bunun şerefine kanalın yanına bir heykel yaptırır. Bu heykelden daha sonraki Mısır valisi tarafından vazgeçilir. Heykel Fransızlara yaptırılmıştı. Fransızlar da bu heykeli ABD'ye jest olsun diye hediye ederler
Kimin canı sağolsun?
5 dakikalık yere bir kişi fazla almak için 45 dakikada götüren minübüs şoförünün de canı sağolsun

Hakan KORKMAZ...
Semih AYTAÇ'a Özgürlük anıtı hatırlatması  için teşekkürler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder