28 Temmuz 2012 Cumartesi

KASA HER ZAMAN KAZANIR

Sanırım bu Ramazan moda, dışarıda sahur yapmak.Gerçi havalar o kadar sıcak ki evde durmak hatta uyumak ne mümkün! E haliyle o sıcakta yemek te yenmiyor gece gece,uykusu kaçan atıyor kenidini sahurda dışarı.Geçen gece ben de uyuyamayınca abime seslendim:
-Abi kalk gidelim bi karpuz alalım,atalım buzluğa sulu sulu yiyelim.
Adam sanki bu lafı bekliyormuş gibi ''tamam'' bile demeden kalkıp başladı üzerine birşeyler giymeye.
Dedim abi gidiyor muyuz?
- E niye giyiniyorum oğlum ben, kalk hadi.
Simdi asıl mesele gece gece açık bir karpuzcu bulmak.Neyse ki  korktuğumuz olmadı, çok fazla yürümeden bulduk bir tane karpuzcu.Gece gece gelen giden olmamış sanırım bizden başka, tezgahın başında uyuyacak neredeyse karpuzcu.Biz selam verince dikildi ayağa
-Hoşgeldiniz kardeşim
-Hoşbulduk abicim,kolay gelsin. Gece gece canımız deli gibi karpuz çekti usta bize şöyle kelek olmayanından sulu sulu bir karpuz seçiver.
Karpuzcunun yarasına mı bastık anlamadım ama  dertli dertli mırıldandı:
-Ayıp ediyorsunuz kardeşim karpuzun kralı bizde.Her ne kadar bize kelek yapsalar da biz de kelek olmaz.
Belli ki karpuzcu dayının bir derdi var ve onu deşmemizi istiyordu bizden.abim atladı hemen:
-Hayırdır usta kim sana kelek yaptı?
-Sorma kardeşim bugün maliyeden geldiler de...
-Ee gelsin ... bir kaçağın falan mı var usta? diye sorunca karpuzcu açtı ağzını yumdu gözünü:
-Nasıl olmasın kardeşim, Dükkan kirası,elektrik,su,gelir vergisi,çevre vergisi, üç ayda bir kira stopajı,sigorta muamele vergisi,ölçü ve tartı denetleme harcı,yol-kanalizasyon yapımına katılım harcı, tabela-reklam vergisi.
Kardeşim inanmazsın cama karpuz resmi yapıştırdım gelip onun ölçülerini hesap ediyorlar! neymiş reklamımı yapıyormuşum, vergiye dahil olacakmış! söktüm attım ordan. Sonra geldi yazar kasamı kontrol etti.Her sattığım ürüne fiş kesmediğim için bastı  cezayı.Kardeş ben alt tarafı karpuz satıyorum vergilere ödemekten bize birşey kalmıyor ki zaten, bir uyanıklık yapıp az fiş kesiyim dedim, üç kuruş kar ettim 3 katı ceza yedim.. Hayır ne yapıyorlar bu kadar parayı ? nereye gidiyor anlamadım...?
  Karpuzcu da yara bayağı derindi, bıraksam sabaha kadar anlatmaya devam ederdi aslında, ama daha karpuzu dolaba atıp soğutmamız lazım vaktimiz yoktu.Böldüm adamın sözünü:
-Nasıl nereye gidiyor abicim ? nasıl bilmezsin?
    -Lale ekiyoruz
    -Kaldırım yapıyoruz
    -Asfaltı söküp yeniden döküyoruz ( canımız sıkılıyor ya)
    -VIP uçaklar alıyoruz,
    -Makam araçları tahsis ediyoruz
    -Milletvekillerinin telefon faturalarını ödüyoruz... ödüyoruz da ödüyoruz abi.
Atladı yine lafa karpuzcu dayı:
-''Her türlü kasa kazanır diyosun yani'' dedi.

İşte bu! Dayı bütün her şeyin özetini tek cümlede toplayıverdi hemen'' Kasa her zaman kazanır!'' kasanın kaybettiğini gören var mı ? 

 (...da o kadar laftan sonra sen neden bize kelek karpuz verdin karpuzcu  dayı)


Hakan KORKMAZ...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder